Handelsbetingelser

  1. GENERELLE OPLYSNINGER

    Korsbæk
    Frederiksgade 1 C
    DK-7700 Thisted
    CVR nr. 39016877


    2. LEVERING

    Ved bestilling afsendes ordren normalt indenfor 1-3 hverdage. OBS: Ved lagersalg, udsalg mm. kan det forekomme at op til 3 ekstra hverdage er nødvendige. 
    Alle varer sendes med DAO365 eller GLS. Alle varer leveres så længe lager haves. Ved bestilling af både lagervarer og varer som er angivet som en bestillingsvare, forbeholder Korsbæk sig ret til enten at sende ordren delvist eller samlet, når bestillingsvarerne er på lager. DER TAGES FORBEHOLD FOR TRYKFEJL, LAGERSTYRINGSFEJL OG PRISÆNDRINGER.

    3. HVIS DU FORTRYDER DIT KØB (FORTRYDELSESRET)

    Du har 14 dages fortrydelsesret, når du handler hos os.
    Fortrydelsesfristen udløber 14 dage efter den dag du har modtaget din vare, eller varen lander hos din valgte pakkeshop.
    Du skal inden 14 dage fra modtagelse sende varen retur til os, med vedlagt ordreseddel. Denne finder du på din faktura.

    Du kan ikke fortryde ved blot at nægte modtagelse af varen – Dette koster et gebyr på 49 kr og vil blive fratrukket din ordre.
    Dette vil i de fleste tilfælde tage over 14 dage for pakken at komme retur – og derfor vil du som kunde ikke modtage dine penge retur men få et tilgodebevis. 

    De 14 dages returret frafalder hvis tøjet er brugt! dvs. Du gerne må pakke det op og prøve det, men så snart tøjet er brugt er det ikke muligt at returnere det! 

    Returnering

    Du skal sende din ordre retur til os uden unødig forsinkelse og senest 14 dage efter, du har modtaget dit køb. Du skal afholde de direkte udgifter i forbindelse med tilbagelevering af varen. Ved returnering er du ansvarlig for, at varen er pakket forsvarligt ind. Du bærer risikoen for varen fra tidspunktet for varens levering.
    Pakken skal sendes retur til: Se adresse øverst på siden

    Pakken skal sendes til vores adresse. Vi henter ikke pakker leveret til pakkeboks eller postbutik. 

Ombytning

Vi ombytter, til andre størrelser eller farve, af den samme model
OBS : Vi ombytter ikke til andre vare! MEDMINDRE du møder op i butikken.

Varens stand, når du sender den retur

Du hæfter kun for eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer på. Med andre ord – du kan prøve varen på samme måde, som hvis du prøvede den i en fysisk butik. Hvis varen er prøvet udover, hvad der er beskrevet ovenfor, betragter vi den som brugt, hvilket betyder, at du ved fortrydelse af købet kun får en del eller intet af købsbeløbet retur, afhængig af varens handelsmæssige værdi. For at modtage hele købsbeløbet retur må du altså gøre det samme, som man kan i en fysisk butik. Du må afprøve varen, men ikke tage den i egentlig brug.
Sender du en vare/flere varer tilbage uden originalt tilbehør (f.eks. skokasse), vil der blive trukket 200,00 kr. fra din refundering pga. forringelse af varens værdi. Det er IKKE tilladt f.eks. at bruge skoæsken til dine sko som forsendelses kasse.

Vi behandler din returpakke, hurtigst muligt efter modtagelse. Fra vi modtager din pakke, kan der gå der kan gå 1-5 hverdage (Op til 5 ekstra hverdage kan blive pålagt ved udsalg, lagersalg, nye varer OSV.) Du vil modtage en mail når den din pakke er behandlet – Ikke ved modtagelsen. 
Beløbet for din returpakke vil blive krediteret til det kort eller konto der er blevet benyttet ved købet

Tilbagebetaling af købsbeløbet
Vi tilbagebetaler altid til den betalingsmulighed du har brugt ved købet:
Har du betalt med kreditkort, Kan der gå 1-3 hverdage til pengene er på din konto.
Har du betalt med MasterCard kan der gå op til 30 dage.
Har du betalt med Mobilepay, bliver pengene overført til det kort der er tilknyttet.
 
4. HVIS DER ER NOGET GALT MED VAREN (REKLAMATIONSRET) 

Når du handler på www.korsbark-shop.dk har du selvfølgelig 24 måneders reklamationsret. Det betyder, at du enten kan få varen ombyttet, pengene tilbage eller afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation. Det er selvfølgelig et krav, at reklamationen er berettiget, og at manglen ikke er opstået som følge af en fejlagtig brug af produktet eller anden skadeforvoldende adfærd.
Skulle begge parter blive enige om et nedslag i prisen, vil reklamationsretten herefter forsvinde, også selvom det skulle omhandle en ny del på varen.
Skulle du som forbruger, vælge at reparere på en vare, uden først at have aftalt dette med os, vil din reklamations ret bortfalde. 
Du skal reklamere indenfor ”rimelig tid” efter, at du har opdaget manglen ved varen. Er reklamationen berettiget refunderer vi naturligvis dine fragtomkostninger op til 35 kr., ved fremsendelse af portokvitteringen.
Varen sendes til: Se adresse øverst på siden


Når du returnerer varen, bedes du oplyse, hvad problemet er, så detaljeret som muligt. Bemærk! Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav eller lignende. Husk, at varen altid skal sendes tilbage i forsvarlig emballage, og husk at få en kvittering for afsendelse, så vi kan tilbagebetale dine fragtomkostninger.
Evt. mangler ved levering skal rapporteres i løbet af 3 dage fra modtagelsen til os pr. mail.

Vi dækker ikke erstatning ved varer, hvor farven smitter af. 

5. REGLER I DEN FYSISKE BUTIK

Alle varer købt i vores fysiske butik kan byttes til en anden varer i op til 8 dage efter købet. Der gives ikke penge retur. 
Ønsker man at bytte eller reklamere over en varer købt i butikken skal man møde fysisk op i åbningstiden.
Du kan sagtens bytte varer der er købt over webshoppen i den fysiske butik – Her gælder de 14 dages returret. 

6. PERSONDATAPOLITIK

For at du kan indgå en aftale med os, har vi brug for følgende oplysninger:
Navn
Adresse
Mobilnummer
E-mail adresse

Vi foretager registreringen af dine personoplysninger med formål at kunne levere varen til dig.
Personoplysningerne registreres hos Korsbæk. Når der indsamles personoplysninger via vores website, sikrer vi, at det altid sker ved afgivelse af dit udtrykkelige samtykke, således at du er informeret om præcis, hvilke oplysninger, der indsamles og hvorfor.
Oplysninger afgivet til www.korsbaek-shop.dk videregives eller sælges på ingen måde til tredjemand, og vi registrerer ingen personfølsomme oplysninger. Som registreret hos Korsbæk har du altid ret til at gøre indsigelse mod registreringen. Du har også ret til indsigt i, hvilke oplysninger, der er registreret om dig. Disse rettigheder har du efter Persondataloven og henvendelse i forbindelse hermed rettes til Korsbæk via e-mail infokorsbaek@gmail.com
Kreditkortoplysninger krypteres. Vi lagrer ikke dine kreditkortoplysninger. Hvis du indtaster din e-mailadresse eller dit mobiltelefonnummer accepterer du, at vi kan kontakte dig per mail eller SMS med informationer om din ordre. Bemærk at du accepterer vores persondatapolitik (“behandling af dine data”), når du benytter denne hjemmeside, herunder vores brug af cookies.

 
7. KLAGEADGANG

Hvis du vil klage over dit køb, skal du henvende dig til infokorsbaek@gmail.com
En klage over en vare eller tjenesteydelse købt hos os kan indgives til Konkurrence- og Forbrugerstyrelsens Center for Klageløsning, Carl Jacobsens Vej 35, 2500 Valby. Du kan klage til Center for Klageløsning via www.forbrug.dk.
EU-Kommissionens online klageportal kan også anvendes ved indgivelse af en klage. Det er særlig relevant, hvis du er forbruger med bopæl i et andet EU-land. Klage indgives her – http://ec.europa.eu/odr. Ved indgivelse af en klage skal du angive vores e-mailadresse infokorsbaek@gmail.com